dimecres, 1 de maig de 2013

L'esquelet

Fes clic a la imatge i a l'enllaç que tens a sota per trobar més informació
ELS OSSOS DE L' ESQUELET HUMÀ

ELS OSSOS DE L' ESQUELET HUMÀ


QUÈ ÉS L' ESQUELET?


L' esquelet és el conjunt
de tots els ossos del cos humà.

COM SÓN ELS OSSOS ?
Els ossos poden ser de tres tipus:
  • Llargs, com els dels braços i les cames.
  • Curts, com els que formen la columna vertebral o els dits.
  • Plans, com els del crani.
Vegem-ne uns exemples:


LES FUNCIONS DE L' ESQUELET

L' esquelet té diverses funcions:
  • Sostenir el nostre cos, ja que ens permet mantenir-nos drets.
  • Protegir les parts més delicades com el cervell, el cor o els pulmons.
  • Permetre els moviments.
Per treballar l' esquelet
ELS OSSOS I LES ARTICULACIONS PRINCIPALS

CONEGUEM ELS OSSOS DEL NOSTRE ESQUELET

ELS OSSOS
DEL CAP
Els ossos del cap formen el crani i la cara.
  • A la cara hi ha els pòmuls i les mandíbules.
  • Els ossos del crani protegeixen el cervell.
  • L' os frontal i els ossos parietals formen part del crani.





ELS OSSOS
DEL TRONC
Els ossos del tronc s' agrupen a la columna vertebral i a la caixa toràcica.
  • La columna vertebral està formada per vèrtebres.
  • La caixa toràcica protegeix el cor, els pulmons,l' estòmac i el fetge.
  • Els ossos més importants són : les costellelles' l'estèrnum, les clavícules i els homòplats.
ELS OSSOS
DE LES
EXREMITATS
Les extremitats superiors són els braços i les mans, les extremitats inferiors són les cames i els peus.
  • Els ossos del braç són l' húmer, el cubit i el radi i els ossos petits de les mans.
  • Els ossos de la cama són el fèmur, la tíbia, el peroné i els ossos dels peus.

COM TENIR CURA DELS NOSTRES OSSOS

  • Mentre creixem, necessitem prendre aliments que ens ajudin a crèixer i que enforteixen els ossos. Aquests aliments són la llet, el formatge i el iogurt.
  • És molt important mantenir una postura correcta per evitar que la columna es deformi.
Observa el dibuix:


dilluns, 15 d’abril de 2013

Pàgines on pots trobar informació del cos humà.

el cos humà http://www.xtec.cat/~rvillanu/index.htm
el cos humà http://www.slideshare.net/mjvercher/el-cos-petro-yaremko
el cos humà http://www.slideshare.net/assumptapau/el-cos-hum-5877548 Infantil
el cos humà http://www.slideshare.net/mjvercher/el-cos-hum-6752255
http://blocs.xtec.cat/coneixemelnostreco
s/l'esquelet http://www.slideshare.net/montserratbarot/copy-of-lesquelet
http://www.slideshare.net/martinezmartinezjoana4
http://www.slideshare.net/ceipgueraudeliost/power-point-elcoshum
http://www.slideshare.net/salocin/la-nutrici-presentation la nutrició i altres
http://www.slideshare.net/HolaSoyYo1/aparell-digestiu-6438010 l'aparell digestiu
La digestió http://www.youtube.com/watch?v=7xcI-xhuwrg

el cos humà https://www.google.es/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CDkQFjAB&url=http%3A%2F%2Fagendamestres.wikispaces.com%2Ffile%2Fview%2FEL%2BCOS%2BHUMA%2BII.ppt&ei=Hw9sUdjAI4i5hAfE5YGQAg&usg=AFQjCNGA50VSn-IQ0Jks8H7s535rtBxCBw&sig2=-MpwDje00VLvsfmd-9dKPw&bvm=bv.45175338,d.ZG4&cad=rjt

https://www.google.es/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&ved=0CEcQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.escolaelcim.cat%2Ffiles%2Fprim%25C3%25A0ria%2Fcurs2012-13%2FT1%2520El%2520nostre%2520cos.ppt&ei=Hw9sUdjAI4i5hAfE5YGQAg&usg=AFQjCNG7zJbt7UXLi92bwyp5opXaInAouw&sig2=qraIxEda71cCW-mzABNZ-Q&bvm=bv.45175338,d.ZG4&cad=rjt

divendres, 12 d’abril de 2013

Prevenció de les malalties provocades per la mal nutrició


 És convenient:
1. Ingerir tots els tipus d'aliments sense deixar cap. És a dir ingerir almenys un poc dels que ens agraden menys i evitar ingerir massa dels que ens agraden més.
2. Ingerir la quantitat precisa per a no engreixar-se ni aprimar-se. És convenient pesar-se amb certa regularitat. En persones en creixement sempre deu donar-se un augment de pes.
3. No abusar dels dolços ni dels greixos. En canvi és necessari ingerir cada dia fibra vegetal (present en verdures i fruites) per a facilitar el trànsit intestinal i la defecació.
4. Alternar la carn amb el peix com fonts de proteïnes. Un excés de proteïnes animals pot provocar malalties com la gota (dolor articular per excés d'urats).
5. No abusar dels ous ni de les grasses animals pel seu alt contingut en colesterol que pot dipositar-se en l'interior de les artèries i provocar infarts.
6. Consumir fruites i amanides ja que, com normalment s'ingereixen crues, són molt riques en vitamines. Aquestes substàncies també estan presents en les verdures, en les carns i els peixos, però com són molt sensibles a la calor, es destrueixen al bullir aquests aliments.
7. Repartir els menjars al llarg del dia, procurant que el desdejuni sigui abundós i el sopar escàs si poc després es va a dormir, i mantenir la regularitat horària dels menjars.
8. Beure de 1,5 a 2 litres d'aigua cada dia.
9. No abusar de la sal (menys de 3g al dia) per a evitar problemes renals i de pressió arterial.
10. Evitar els destil·lats alcohòlics (ginebra, brandi, etc.) ja que són molt tòxics pel fetge.
11. En cas de diarrees ingerir molts líquids, arròs, i pastanaga bullits, peix bullit i poma bullida o iogurt. Evitar els aliments crus i els rics en fibra.

La dieta

dimecres, 10 d’abril de 2013

Breath  in ...
Hold...
Breath out...

SURPRISE!!! New!  Novetat!  A l'àrea de CONEIXEMENT DEL MEDI, el pròxim projecte será "plurilingüe". Ja us contarem, ja... de moment, vet ací els primers indicis...

READY?    STEADY?   GO!!!!!
THE HUMAN BODY: Introduction
WELCOME TO  SCIENCE IN ENGLISH

WHAT IS SCIENCE?                                         WHAT A SCIENTIST DO?
                                  What is a cell?                  What are "living things"?





 






 
How many cells has a human body?
                                                 How many systems in your body?
Pay attention! It's not the London underground, it's your body, absolutly connected by different systems.

EL COS HUMÁ


Una pàgina amb molta informació sobre el cos humà.