divendres, 12 d’abril de 2013

Prevenció de les malalties provocades per la mal nutrició


 És convenient:
1. Ingerir tots els tipus d'aliments sense deixar cap. És a dir ingerir almenys un poc dels que ens agraden menys i evitar ingerir massa dels que ens agraden més.
2. Ingerir la quantitat precisa per a no engreixar-se ni aprimar-se. És convenient pesar-se amb certa regularitat. En persones en creixement sempre deu donar-se un augment de pes.
3. No abusar dels dolços ni dels greixos. En canvi és necessari ingerir cada dia fibra vegetal (present en verdures i fruites) per a facilitar el trànsit intestinal i la defecació.
4. Alternar la carn amb el peix com fonts de proteïnes. Un excés de proteïnes animals pot provocar malalties com la gota (dolor articular per excés d'urats).
5. No abusar dels ous ni de les grasses animals pel seu alt contingut en colesterol que pot dipositar-se en l'interior de les artèries i provocar infarts.
6. Consumir fruites i amanides ja que, com normalment s'ingereixen crues, són molt riques en vitamines. Aquestes substàncies també estan presents en les verdures, en les carns i els peixos, però com són molt sensibles a la calor, es destrueixen al bullir aquests aliments.
7. Repartir els menjars al llarg del dia, procurant que el desdejuni sigui abundós i el sopar escàs si poc després es va a dormir, i mantenir la regularitat horària dels menjars.
8. Beure de 1,5 a 2 litres d'aigua cada dia.
9. No abusar de la sal (menys de 3g al dia) per a evitar problemes renals i de pressió arterial.
10. Evitar els destil·lats alcohòlics (ginebra, brandi, etc.) ja que són molt tòxics pel fetge.
11. En cas de diarrees ingerir molts líquids, arròs, i pastanaga bullits, peix bullit i poma bullida o iogurt. Evitar els aliments crus i els rics en fibra.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada